El Bureau Internacional de Capitals Cultural i l’Euromediterranean Business Association proposen la creació de la Capital Cultural de la Mediterrània


Joan Amorós, secretari general executiu de l’Euromediterranean Business Association, i Xavier Tudela, president del Bureau Internacional de Capitals Culturals.

El president del Bureau Internacional de Capitals Culturals, Xavier Tudela, i el secretari general executiu de l’Euromediterranean Business Association, Joan Amorós, han signat aquest dijous, 28 d’octubre, un acord de col.laboració amb la voluntat de sumar esforços i potenciar les respectives actuacions.
 
Una primera activitat serà la realització d’un treball per estudiar la viabilitat d’establir una Capital Cultural de la Mediterrània i que, una vegada finalitzat, es presentarà al secretariat de la Unió per la Mediterrània, organisme que, igualment com l’Euromediterranean Business Association i el Bureau Internacional de Capitals Culturals, té la seva seu a Barcelona.
 
La primera Capital Cultural de la història va ser Atenes, el 1985, amb el nom de Capital Europea de la Cultura, instaurada per  famosa actriu i ministra de Cultura de Grècia, Melina Mercuri. Aquesta iniciativa ha esdevingut un nou instrument de cohesió social, dinamització cultural i projecció exterior de les ciutats europees.  Amb el pas dels anys, el concepte de Capital Cultural s’ha estès pel món. Després de la fundadora, qui més actuacions ha fet per l’expansió de les capitals de la cultura és el Bureau Internacional de Capitals Culturals.
 
El Bureau Internacional de Capitals Culturals (www.ibocc.org) està desenvolupant actualment la Capital de la Cultura Catalana (que s’adreça a quatre estats europeus), la Capital Americana de la Cultura (que s’adreça als trenta-cinc països del continent americà), la Capital Brasilera de la Cultura i la US Capital of Culture. D’altra banda, fins ara ha desenvolupat catorze campanyes de promoció cultural, nacionals i internacionals, en les quals han participat activament gairebé un milió de persones. Aquestes campanyes han promocionat i projectat el patrimoni cultural material i immaterial, els grans personatges de la història de la humanitat, etc.
 
L’Euromediterranean Business Association (www.businesseumed.com) té com a objectius la creació d’una potent xarxa de reflexió i d’acció entre entitats, organismes, institucions, empreses i persones que tinguin com a finalitat desenvolupar la promoció d’activitats i negocis a la Unió per la Mediterrània; la promoció de la pau, el diàleg i el progrés socioecònomic a la Unió per la Mediterrània; el Foment de R+D+4i a l’àmbit Unió per la Mediterrània, vinculant-hi universitats i escoles de negocis i consolidar una xarxa logística potent a l’àrea de la Unió per la Mediterrània, desenvolupant els seus corresponents sistemes de transport aeris, ferroviaris, viaris i marítims.

28-10-2010


© Organització Capital de la Cultura Catalana 2002-2014 Televisiˇ sense fronteres Canal Català El Punt Catalunya Ràdio e-notícies TVC